Klanerna tar över Sverige

13.09.2021
Idag får jag läsa om hur de svenska experter uttalar sig om "oroligheterna" i Lund. Polisen har tydligen svårt att komma någon vart i utredningen och det hela beror på att klanfamiljerna förhandlar med varandra just nu.

Precis som min far tvingades medla och förhandla om mitt liv.

Året är 1992. På flyktingförläggningen i Tierp sitter min far med sin vän och förhandlar om mitt liv med den 30-årige mannen som rymde från fängelset i Kosovs och kom till Sverige med samma buss som min familj. Mannen ljög om sin bakgrund och hav löfte om att han skulle ha mig som sin fru. Ger man ett löfte så är det ens heder det handlar om och ingeting kunde stoppa honom liksom hans planer att ta mig från min familj. Om min familj eller jag vägrade eller avböjde, skulle han ta mitt liv. Ironiska var att på samma flyktingförläggning och i huset bredvid bodde en 20-årig kvinna med en 60-åring gubbe och deras två årige son. De kom från Kosovo. Vi fick veta i efterhand att hon som barn lovades bort till gubben när han satt i fängelse och avtjånadexsitg straff för mord för att ha hämnats på kvinnans far som mördade hans bror. Gubben skrek: "Hon är min när jag kommer ut från fängelset och om du vill att inget mer blod spills."


Det kallas för hederskultur. Något som jag hörde talas om och t o m föll offer som 14-åring i Sverige. Inte mitt hemland. Utan i Sverige.


Mina föräldrar fruktade för mitt liv så jag fick inte lämna lägenheten på flera månader. Mannen kunde röra sig fritt och göra det som behagade honom. Trots massor av polisanmälaningar och orosanmälningar som mina föräldrar gjorde på invandrarverket, gjordes absolut ingenting. De kunde inte frihetsberöva, omplacera eller utvisa mannen. Vi uppmanades istället att prata med mannen trots mordhot, trakasserier och bråk.


Om "fredsförhandlingarna" mellan familjeöverhuvuden inte fungerar så kallar de någon annan som ska försöka hitta lösningen.


Så blev det i mitt fall. Min fars vän kontaktade en respekterad klans familjeöverhuvud i Makedonien för att "ta över ärendet" och på så sätt tala om för mannen från Kosovo som ville gifta sig med mig att backa en gång för alla. Min far förstod lite men hans vän visste hur detta går till och övertygande honom att gå med på mötet. Så jag satt inlåst i rummet och väntade i hela 6 timmar på min frihet. För mitt liv.

Notera att det har gått 30 år sedan dess och att vi idag har etablerade klaner som styr och ställer i Sverige. Experterna kallar klankrig för "oroligheter." Poliser sitter med händerna bundna och allting står still. Inga är frihetsberövad.

Familjernas heder får före allt. De håller sig till och följer sina egna regler och lagar. Allt kretsar runt heder. Klanen som ställer sig över den svenska lagen och rättstaten.

Polisen får backa och vänta. Utredning står still så länge familjer medlar.
Och det värsta av allt att det skrivs om det hela som om det vore något vardagligt, normalt och ja, som ett svenskt företeelse som hör vanligheterna.

Och precis innan jag ska publicera inlägget, dyker det upp en sida som heter "Det fria Sverige" som söker medlemmar som vill gå med i en "svensk klan."


Det här är alltså Sverige 2021, mina damer och herrar. Och det slutar inte där heller.


Vill du stödja mig och mitt skrivande räcker det med att du delar mina inlägg.Vill du göra mer än så swisha en gåva till 072-7456555.


Biancas Sverige-Politisk blogg
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång